DET VAR MAGISKT!!





Vi kom dit lite över 21 och Rådhuspladsen var bara ett hav av människor som kommit för att hedra Michael Jackson!

Det var så fint att se. Först spelades det en massa hits. Efter det kom folk upp på scen för att moonwalk'a osv. Vid ett tillfälle skulle hela publiken göra moonwalk! Haha! Tre steg skulle vi göra - gick väl sådär. En del artister var på plats för att sjuna covers. det hela var så fint. 23.26 sa dem till oss att gå en meter bakåt och ta bort flaskor osv som låg på marken - sen skulle alla sätta sig ner och hålla två tysta minuter för Michael Jackson. Det var verkligen vackert. Det var helt tyst (förutom två tjejer som inte kunde hålla tyst - skäms!) och alla bara satt och tänkte på honom. Efter det spelades det mer musik. Folk skrattade, dansade, sjöng med - det var en fest!! Sista låten som spelades var Earth Song - där kunde jag inte hålla tårarna tillbaka...jag grät och det kändes skönt!

Kan fortfarande inte förstå att en sån fin människa har tagits ifrån oss. För ett kort ögonblick glömmer jag att han inte finns mer - kommer på det och blir bara så ledsen!!! Michael Jackson har alltid varit odödlig för mig. Jag är inte rädd längre!

Till er som skämtar om hans död: det är så jävla respektlöst! Håll käften istället!
Det är så smaklöst och äckligt! Jag blir så jävla arg!

Inga kommentarer: